Als jij een vrouw bent die van krachttraining houdt dan klinkt dit waarschijnlijk als muziek in je oren

We hoeven je niet te vertellen hoe goed je je kan voelen en hoe geweldig je eruit kan zien door krachttraining.
Krachttraining is iets wat honderden vrouwelijke cliënten bij Ultimate Performance persoonlijk hebben ervaren. Het trainen met dumbbells en verplaatsen van zware gewichten met als doel een eigen transformatie bereiken.

15 week blonde female fat loss

START VANDAAG MET JOUW LICHAAMSTRANSFORMATIE


Er zitten vele voordelen aan het trainen met gewichten voor vrouwen.

En ja, het is een geweldige tool voor fat loss of als je in shape wilt komen. Maar er zijn ook vele andere voordelen wat vrouwen zouden moeten weten.

Hier is het bewijs dat er meer in het leven is dan eindeloos cardio-en.

1. Het verbrandt vet

Het trainen met gewichten verbrand meer calorieën dan steady state cardio en high-intensity interval training (HIIT). Het is waar dat je tijdens het doen van krachttraining minder verbrand dan wanneer je 2 uur op de crosstrainer zou staan. Echter na het doen van krachttraining verbrand je meer calorieën voor een langere tijd (het verhoogd je stofwisseling) Dus al met al wint het trainen met gewichten het van cardio-en.

UP client training

2. Je kan meer eten

Spier is een kostbaar goed om te ontwikkelen en te onderhouden.
Het trainen met gewichten vergroot de dichtheid van de spieren daarbij kan je de spier in omvang laten toenemen.
Je moet veel voedsel eten om  spieren te laten groeien, en je moet voldoende eten om ze te onderhouden. Conclusie: als je meer spieren hebt kan je meer calorieën eten.

3. Sterkere botten

Door de druk die krachttraining op je botten uitoefent, stimuleer je je  lichaam om te investeren in het sterker en steviger maken van je botten. Vooral vrouwen hebben neiging om vanaf hun dertigste de botdichtheid te verliezen; een proces dat versneld wordt na de menopauze.

Het stimuleren van de botdichtheid beschermt je tegen botbreuken.

4. Sterker immuunsysteem

Er is een verband tussen de gezonde gewoonten die mensen hebben die trainen zoals betere eetgewoonten en een hogere kwaliteit van de slaap. Er zijn ook onderzoeken die aantonen dat mensen die trainen met gewichten  een verbeterde  bloedsomloop hebben, regelmatige temperatuurstijgingen hebben en lagere stressniveaus ervaren.

START VANDAAG MET JOUW LICHAAMSTRANSFORMATIE

5. Sterkere geest

Voortdurende en geleidelijke verbetering in de sportschool zorgt voor een positieve draai aan je leven. Trainen met gewichten vereist ook dat je leert dat falen een normaal onderdeel van de vooruitgang is. De weerslag van beide uitkomsten is enorm. Dit soort dingen hebben de neiging om je verwachtingen aan te passen aan andere delen van je leven, waardoor je een positievere kijk krijgt, hierdoor ben je meer geneigd bent om nieuwe dingen te proberen en kan je beter  omgaan met stress en waardoor je meer succes zal ervaren.

Sanne 16 week transformation results - side

6. Je wordt gezonder oud

Al deze dingen bij elkaar opgeteld, maakt dat je langer sterker en gezonder blijft. Je verbeterde bloedcirculatie zal helpen om je  huid, nagels en haar in goede conditie te houden. Door in goede conditie te zijn, kun je de kleding dragen die je wilt. Als je valt, heb je minder kans om iets te breken. Je wordt minder snel ziek en kan langer voor jezelf zorgen.

7. Betere seks

Je zult fysiek sterker zijn, minder snel buiten adem raken en over het algemeen meer energie hebben. Je zult waarschijnlijk minder gestrest zijn en meer geneigd zijn om nieuwe dingen te proberen. Je zult ook meer zelfvertrouwen hebben over hoe je lichaam eruit ziet, wat helpt in omstandigheden waarin je naakt bent voor iemand anders die je wilt imponeren.

Als je in de beste vorm van je leven wilt komen en deskundige begeleiding nodig hebt bij het trainen en voeding om je doel te bereiken, vul dan  onderstaand formulier in en kijk hoe UP kan helpen…